Liikennepalveluiden verkkopalvelun hankinnan kysymykset ja vastaukset

Liikennepalveluportaalin hankintadokumentit löytyvät Hankintailmoitukset -palvelusta.

Tällä sivulla käsitellään hankintaa koskevat kysymykset ja vastaukset. Kysymyksiä voi esittää perjantaihin 6.11.2020 klo 15:00 asti. Kysymykset lähetetään sähköpostitse osoitteeseen tomas.luoma(a)kaustisenseutukunta.fi.

Kysymysten esittämisen määräaika on umpeutunut! Uusia kysymyksiä ja vastauksia ei enää julkaista.

Kysymys 1: Onko vaatimus, että verkkosivuston ylläpito olisi teidän seudullisessa järjestelmässä?

Kyllä. Syksyn 2020 aikana keksitään tulevalle palvelulle nimi ja varataan sille domain ja palvelintila seudun palvelimelta. Jos tarjoaja haluaa alun alkaen rakentaa sivustoa seutupalvelimelle, löytyvät tarvittavat yhteystiedot täältä: KaseNet Oy.

Kysymys 2: Oliko budjetille tässä vaiheessa jotain ajatusta, koska markkinavuoropuhelun aikana puhuttiin jotakin budjetista?

Markkinavuoropuhelun aikana mainittiin budjetti 55 000 + alv. Tuolloin vaatimusmäärittely sisälsi vielä huomattavan paljon enemmän ominaisuuksia sekä paljon rajapintatyötä, joka nyt on jäänyt lopullisesta versiosta kuitenkin pois. Oletan tämän laskevan tarvittavaa budjettia merkittävästi. HILMA-järjestelmään tarjousta syöttäessä arvioin kustannukseksi 5 000 – 20 000 e + alv.

Mahdollisesti myöhemmin hankitaan erikseen palvelua rajapintojen suhteen uudella tarjouskilpailulla.

Kysymys 3: Vaatimusmäärittelyssä on mainittu Digitraffic-rajapinnat ja referenssinä TMFG:n Liikennetilannepalvelun toiminnalisuudet. Voitko tarkentaa, millaiseksi näette tämän osuuden laajuuden palvelussa, vai onko toteutukseen budjetoitu oikeasti tässä vaiheessa merkittävästi enemmän?

Budjettiin on otettu kantaa kysymyksen 2 kohdalla.

TMFG on mainittu esimerkkinä, miten he ovat käyttäneet Digitrafficin dataa. Toinen esimerkki on https://www.liikennetilanne.fi/.

Tärkein tavoite on tuoda liikennetilannetieto esiin hankittavassa liikennepalveluportaalissa. Mikäli se on teknisesti haastavaa suhteessa budjettiin, voidaan käyttää linkityksiä tai kehyksiä.

Vaatimusmäärittelyn tekstistä voi ymmärtää, että palvelussa olisi oltava juuri samat toiminnallisuudet kuin TMFG:n palvelussa. Tämä ei kuitenkaan ole vaatimus, vaan esimerkki. Tarjoaja kuvaa ratkaisuaan soluun L23.

Kysymys 4: Onko kaikille kuvattujen pakettipalveluiden tiedoille sekä yritysrekistereiden tiedoille olemassa rajapinnat joista tiedot voidaan ylipäätään hakea, jos on mistä näiden määrittelyt löytyy?

Matkahuollon ja Postin osalta näistä voisi olla apua:

https://www.matkahuolto.fi/yritysasiakkaat/rajapinnat

https://api.posti.fi/api-locationservice.html#_ga=2.218932889.1648302287.1604578525-1754925727.1594038093

Pakettipiste ja Vaste -pakettiautomaattien määrä alueella on vähäinen. Mikäli tarjoaja ei löydä helposti keinoa saada näitä rajapinnan kautta lisättyä kartalle, voi Kyytiin2 -henkilöstö listata pisteiden osoitteet käsityönä. Toive tästä käsityöstä voidaan esittää ratkaisun kuvauksessa solussa L24.

Yritysrekistereistä on lisää tietoa täällä: http://kauppatori.kpk.fi/Yhteistyo.aspx

Kysymys 5: Onko vaatimus ”avoimeen lähdekoodiin perustuvalla sisällönhallintaohjelmistolla” ehdoton?

Kyllä.

Yksi vastaus artikkeliin ”Liikennepalveluiden verkkopalvelun hankinnan kysymykset ja vastaukset

  1. Päivitysilmoitus: Liikennepalveluportaalin hankinta Keski-Pohjamaan maaseudulle - Kyytiin2

Kommentointi on suljettu.